Thursday, October 23, 2008

Bicara Siswa RTM di Usim


'Gemilangnya Universiti,Peranan Siapa?' begitulah tajuk yang dikupas oleh barisan ahli panel pada malam 17 Oktober 2008 yang lalu. Forum Bicara Siswa yang berlangsung di DKP 4 Usim mendapat sambutan yang begitu menggalakkan daripada sekalian mahasiswa dan mahasiswi. Khabarnya ada juga segelintir hadirin yang tidak berpeluang mengikuti forum tersebut di dalam dewan kerana terlalu ramai.

Bicara Siswa pada malam tersebut telah dibarisi oleh Dr Mustaqim (Pensyarah Kanan Fakulti Quran dan Sunnah Usim), saudara Aliff Ismail selaku Naib Yang Di-Pertua 1 MPP Usim dan saudara Zaid selaku Yang Di-Pertua MPP UKM juga En. Hisham selaku moderator pada malam itu.

Memulakan sesi perbincangan masing-masing melontarkan idea dan pandangan yang antara lain menyentuh mengenai pihak-pihak yang memainkan peranan dalam memajukan serta menggemilangkan sesebuah universiti. Terkadang ada juga pandangan yang sedikit berbeza diutarakan namun tiada salah dalam melontarkan idea.

Selain mendengar kupasan ilmu yang dikongsikan oleh ahli panel,objektif forum ini juga turut memberi pendedahan kepada mahasiswa dan mahasiswi bagaimana proses rakaman sesuatu program televisyen dijalankan. Alhamdulillah, suatu pengalaman baru kepada kami. Tidak rugi kepada yang memeriahkannya.








0 comments: