Saturday, October 11, 2008

Bertemu Abg Ubai...

Pagi ini aku dikejutkan dengan kedatangan abg Ubai ke rumah. Seingat aku tak pernah pulak dia sampai ke sini. Dia merupakan seniorku semasa di smkam dulu . Lama tidak mendengar perkhabaran atau sebarang berita darinya. Rasanya kali terakhir aku menemuinya semasa aku beradadalam satu program agama.

Kedatangannya berhasrat untuk mengajak aku ke sekolah untuk berbincang pasal alumni sekolah kami. Rupanya untung jugak kalau sekiranya sesebuah sekolah itu mempunyai alumninya sendiri. Banyak manfaat.

Akhirnya aku,abg Ubai dan sepupuku Arislan ke sekolah kami yang sekian lama ditinggalkan. Kata orang, memang terlalu banyak kenangan semasa di sekolah. Dulunya aku terfikir bila mana seorang kakak seniorku mengatakan zaman persekolahan jauh lebih best daripada pengajian di universiti. Betul ke? Lama-kelamaan barulah aku mula bersetuju bila melaluinya sendiri.

Kami sempat berbincang mengenai beberapa perkara penting untuk dimuatkan dalam kertas kerja alumni. Aku harap sangat perkara ni benar2 akan berlaku. Mudah-mudahan dengan komitmen semua. i'Allah moga dipermudahkan jalannya....

0 comments: